Könyv Coffee

Könyv Coffee

A Herceg és én by Julia Quinn

2021. február 20. - Könyv Coffee

Aki szerette Jane Austin könyveit, egész biztosan le sem fogja tudni rakni A Brigerton Családról szóló könyvsorozat legelső kötetét. Annak sem kell aggódnia, aki a nagy sikerű sorozat hatására szeretné elolvasni, garantálom, hogy nem fog csalódni!

20210129_190807_1.jpg

Na, de mielőtt belevágunk itt a dolgokba, egy gyors tartalom ismertetés.: Minden jel arra utal, hogy a herceggé lett Simon Basset, visszatért Angliába és meg fogja kérni legjobb barátja húgát, a bájos, okos, kedves Daphne Brigerton kezét. Amit viszont csak ők ketten tudnak, hogy szó sincs házasságról, csupán  így kívánják távol tartani a lányaikat férjhez adni kívánó ambiziózus anyáktól. Daphne pedig, mivel hercegi udvarlót talált magának, később alkalmas kérőket remélhet. Ám egyre nehezebb lesz Daphne-nak arra gondolnia, hogy az egész csak színlelés. A férfi tekintetében lévő ragyogás és ravaszkás mosolya hatására, a lány elkezd beleszeretni a hercegbe. Ez már egyáltalán nem színlelés. Daphne megpróbálkozik a lehetetlennel, vagyis hogy meggyőzze a férfit, hogy lehet a tervet módosítani kellene, hiszen semmi sem lehet olyan jó, mint szerelmesnek lenni...

Bevallom őszintén a lelkem mélyén féltem, mikor elkezdtem olvasni a könyvet, hogy nem lesz olyan jó mint a sorozat, vagy túl sok mindenben fog tőle különbözni és nem fogom szeretni. És szerintem nem egyedül vagyok ezzel. Ám, meg kell nyugtassak mindenkit, hogy nem kell félni semmitől, nagyon jó a könyv is. Persze van különbség a könyv és a sorozat között, de hát meg kell tölteni valamivel azokat a majd egy órás részeket. De szó ami szó, szerintem nagyon élvezhető a könyv a sorozat után is.


Bevallom őszintén a lelkem mélyén féltem, mikor elkezdtem olvasni a könyvet, hogy nem lesz olyan jó mint a sorozat, vagy túl sok mindenben fog tőle különbözni és nem fogom szeretni. És szerintem nem egyedül vagyok ezzel. Ám, meg kell nyugtassak mindenkit, hogy nem kell félni semmitől, nagyon jó a könyv is. Persze van különbség a könyv és a sorozat között, de hát meg kell tölteni valamivel azokat a majd egy órás részeket. De szó ami szó, szerintem nagyon élvezhető a könyv a sorozat után is.

Ami a szereplőket illeti, rendkívül jól ki vannak dolgozva és nem igazán találunk két egyformát köztük. Ki szerethető, ki idegesítő, szűzies vagy rámenős, ambiciózus. Az biztos, hogy kiváló karakterekkel van tele a könyv. E könyv két főszereplő közül Simonnal ismerkedünk meg legelőször, hiszen az ő gyerekkoránál indul a történet. A gyermekkoránál, melynek árnyéka rávetül jelenére és mely oly kiválóan van érzékeltetve a könyvben. Ezen felül olyan karakter, aki vicces, könnyű vele azonosulni és lehetetlen nem megszeretni, vagy beleszeretni egy icipicit. Daphne rendkívül intelligens, okos, mindeközben vicces is. Nagyon fontos kiemelni, hogy Daphne és Simon külön-külön is rendkívüli személyiségek, mégis együtt alkotnak egy egészet. Ezt nagyon jól alátámasztja, hogy Simon felesége segítségével túljut dolgokon, melyek eddigi egész életét beárnyékolták. Daphne családjának többi tagjáról pontosan annyit tudunk meg amennyi Daphne és Simon története szempontjából lényeges. Se többet se kevesebbet. Ez ebben az esetben viszont a legjobb volt, és hát valamivel meg kellett tölteni a többi könyvet is az írónőnek.

Az írónő stílusa könnyed, vicces és még is korhű. Nem egyszer nevettem fel, miközben olvastam. Azt különösen szerettem, hogy váltogatta a nézőpontokat a szerző. Ám nem fejezetenként, hanem fejezeten belül, sokszor szituáción belül is. Mindig ott folytatta, ahol az előző szereplő abba hagyta, így egy folyamatot láttunk egybe, még is néha különböző szemszögekből. Ezen felül, teljesen bele tudtam magam élni a történetbe. Együtt éltem át minden flörtöt, illatot, táncot és érzelmet a szereplőkkel.

A téma melyre a könyv leginkább felhívja a figyelmet, hogy senki sem születik tökéletesnek és , hogy ettől még ugyan úgy lehet szeretni. Szeretni kell, attól függetlenül, hogy kisebb vagy nagyobb hibával született, mert a szeretet nagyon sok dologra képes. Ehhez kapcsolódóan arra is rámutat a könyv, hogy milyen fontos az akaraterő. Hiszen az akaraterőnkkel elérhetünk olyan dolgokat amikre mások azt mondták nem leszünk képesek.

Összegezve, egy kiváló könyv és mindenkinek csak ajánlani tudom. Nem az a tipikus kosztümös könyv és ezt értse mindenki a legjobb értelemben. Simon és Daphne megkapó találkozása, a komikus Brigerton család, majd a nehezebb téma felé evezés együtt teszi teljessé, felejthetetlenné és elgondolkodtatóvá a könyvet.

 

Ui.: Mivel hamarosan újra megjelenik a második és harmadik része a sorozatnak, azokból is lehet majd értékelésre számítani. De addig is nézzétek az Instagramot és kövessetek, hogy mindenről értesüljetek.

 

Írjátok meg kommentben, nektek, hogy tetszett a könyv.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://konyvcoffee.blog.hu/api/trackback/id/tr1416433802

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása